۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84453879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبعات تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84453879
تبعات تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی

تهران-ایرنا_مدگرایی افراطی از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی است. تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که چشم و فکر مخاطب مورد هجوم این‌گونه تبلیغات قرار بگیرد و بدون فکر به عواقب آن، از آن‌ها پیروی کند. بهتر است در مواجهه با این‌گونه تبلیغات، مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشیم.

به گزارش ایسنا، حتماً در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات زیبا و اغواگرانه چهره‌ها و بلاگرها را دیده‌اید که به‌نوعی مدگرایی افراطی را بین مخاطبان ترویج می‌دهند. افرادی که ساعت‌های زیادی را بدون هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در فکر و ذهن خود این تبلیغات را واقعی دانسته و بدون اینکه از عواقب کارشان اطلاع داشته باشند از آن‌ها تقلید می‌کنند.
از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، مصرف‌گرایی افراطی مبتنی بر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند. نتیجه این اغواگری لطمه‌های جبران‌ناپذیری است که به بنیاد خانواده‌ها وارد ‌شده و باعث بروز اختلافات غیرقابل باور میان زوجین و یا فرزندان با والدین می‌شود.
بهتر است اولاً ساعات حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را محدود کنید تا در پرسه‌زنی‌های بی‌هدف در گرداب مدگرایی افراطی گرفتار نشوید. ثانیاً با ارائه آگاهی‌های لازم از پشت پرده و اهداف تجاری این تبلیغات متنوع، نسبت به عواقب ماندگار این رفتارهای ناهنجار متضرر نشوید. خلاصه کلام اینکه مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.